Du är nu vid innehållet

Felanmälan

Behöver du göra en felanmälan? Det gör du allra enklast digitalt på Mina Sidor. Logga in med personnummer och lösenord och lägg in din felanmälan. Handläggningstiden för normala ärenden är fem arbetsdagar. Vid storhelger tar det fem – tio arbetsdagar.

Nyckel i tub

När vi på Kalmarhem ska utföra servicearbeten hos dig behöver vi komma in i din bostad*. Om du inte kommer vara hemma under tiden vi utför servicearbetet kan du hänga din nyckel i kedjan som är fäst i tuben och meddela oss att denna får användas för att komma in i din bostad. Vi har ingen huvudnyckel till din lägenhet utan kan enbart öppna tublåset som sitter intill eller i din ytterdörr och vi går aldrig in i din bostad utan ditt medgivande. För att du ska känna igen oss när vi kommer hem till dig bär vi alltid på vår Kalmarhem-legitimation. Att du känner dig trygg och säker är viktigt för oss!

* I de fall vi kommer hem till dig vid avtalad tid och du inte är på plats eller har missat att lägga nyckel i tuben kommer vi fr.o.m. 1 oktober debitera dig 300:- för utebliven närvaro. Detta med anledning av att vi inte har möjlighet att utföra den inbokade reparationen.

Till felanmälan

Kalmarhems Boskola

Vi finns till för dig om något i din bostad går sönder eller inte fungerar som det ska – men vissa saker kan du snabbt fixa själv, på egen hand! Här har vi samlat 7 korta instruktionsfilmer som visar sådant som är bra att kunna om du behöver fixa något i och kring din bostad. Du är alltid välkommen att kontakta oss eller göra en felanmälan om det är något du behöver hjälp med.

Felanmälan gemensamma utrymmen

Nu kan vi äntligen erbjuda dig som kund möjligheten att felanmäla gemensamma utrymmen som tvättstuga, trapphusbelysning, entrédörrar etc. Av olika anledningar kan det fortfarande finnas utrymmen som inte finns med. Dessa behöver vi din hjälp för att identifiera så hör av dig till oss via kundservice om det är något utrymme som saknas. Tillsammans skapar vi en trygg och hållbar boendemiljö!

Journummer för akuta fastighetsskador

Kontakta jouren endast vid mycket akuta ärenden. Tänk på att om felet inte är akut, det vill säga en fara för person eller fastighet, kan du själv få bekosta uppdraget.

Telefon: 0480 – 44 75 99
Telefontid: Vardagar efter att kundservice har stängt, se våra öppettiderLördag till söndag, samt helgdag 00.00-24.00

Trygghetsjour

Om du upplever att du blir störd i din bostad så kontaktar du vår trygghetsjour Avarn.

Telefon: 0480 – 225 20