Du är nu vid innehållet

Betala hyra

Som kund hos Kalmarhem betalar du din hyra månadsvis och i förskott. Varje månad får du din hyresfaktura skickad till dig digitalt där det framgår vilken summa du ska betala och när hyran senast ska vara betald. 

Hyresfakturan får du någon gång mellan den 12:e till 15:e varje månad och du hittar den under fliken Min hyra på Mina sidor. Under denna fliken sparas alla dina hyresfakturor. På din digitala faktura kan du se din betalningsinformation, OCR-nummer och ditt hyressaldo. För dig som är ny hyresgäst hos oss kommer informationen om din hyresbetalning finnas tillgänglig två veckor innan inflyttning.

Autogiro 
Med autogiro dras pengarna automatiskt från ditt konto samma dag som fakturan förfaller till betalning förutsatt att du har täckning på ditt konto dagen innan förfallodagen. Vill du betala med autogiro fyller du i vår blankett för autogiromedgivande och skickar eller lämnar in den till oss. Blanketten hittar du här!

E-Faktura
E-faktura innebär att hyresfakturan skickas direkt till din internetbank. Allt är redan ifyllt åt dig, det enda du behöver göra är att kontrollera uppgifterna och godkänna betalningen. E-faktura anmäler du genom din internetbank.  Tänk på att din ansökan om e-faktura måste anmälas före den 10:e samma månad som du vill att ändringen ska börja gälla. Denna ansökan gör du endast en gång. OBS! Om du betalar med autogiro måste du avsluta den tjänsten för att e-faktura ska fungera.

Om ekonomiska problem uppstår

Ibland händer oförutsedda saker i livet som påverkar den personliga ekonomin. Det kan vara en skilsmässa, förändrade anställningsvillkor, dödsfall eller annat som på något sätt påverkar förmågan att betala räkningar i tid.

På Kalmarhem hanterar vi ekonomiska frågor varje dag. Det är mänskligt att någon gång drabbas av betalningsproblem, men tillsammans kan vi försöka reda ut din situation innan skulderna ökar för mycket. Vi vill därför att du kontaktar oss direkt om du märker att du har problem med hyresbetalningen.  Det gör du antingen via vårt kontaktformulär, via telefon 0480-44 75 00 eller genom ett besök i Bobutiken på Larmtorget 3. Vi hanterar alla ärenden individuellt och försöker alltid anpassa lösningarna efter dina förutsättningar samtidigt som de ska möta vår ägares krav och instruktioner.

Internationella betalningar

För betalning med kreditkort rekommenderar vi Forex Bank.

Bankuppgifter för betalning från utländsk bank:

  • IBAN: SE52 95000099603403768264
  • BIC / SWIFT: NDEASESS

OBS! Skriv ditt namn och OCR-nummer på betalningen. Observera att du måste betala i SEK, inte i EUR / USD.

Kontoinnehavare: Kalmarhem AB
Vårt organisationsnummer:
556526-5906
Bank:
Nordea Bank Abp, filial i Sverige
Plusgiro: 4830603-9

Texten uppdaterades: 29 januari, 2021