Du är nu vid innehållet

Felanmälan

Med omtanke om dig som kund och våra medarbetare avseende Covid-19, åtgärdas enbart grundläggande funktioner i bostaden. Exempel på ärenden vi åtgärdar är vattenläcka, kyl eller frys som är ur funktion, totalstopp i avlopp eller liknande. Läs mer under viktigt meddelande


Är det något som har gått sönder i din lägenhet? Det kan vara en läckande kran, ett fönster som är svårt att stänga eller en köksfläkt som krånglar. Felanmäl, så kommer vi och hjälper dig! Felanmäla kan du göra dygnet runt på Mina sidor. Detta gäller även gemensamma ytor som tvättstuga, miljöhus etc. När vi har tagit emot din anmälan hör vi av oss till dig inom 24h*

OBS! Behöver du avboka din felanmälan, eller har du frågor kring ditt ärende? Mejla eller ring till oss! Tänk på att om du har olika saker som behöver åtgärdas, måste du skapa en felanmälan per åtgärd.

Ta mig till felanmälan!

* Om du skapar en felanmälan på en fredag eller dag innan helgdag återkommer vi till dig nästkommande vardag. 

Fixa själv!

Vi finns till för dig om något i din bostad går sönder eller inte fungerar som det ska – men vissa saker kan du snabbt fixa själv, på egen hand! Här har vi samlat 7 korta instruktionsfilmer som visar sådant som är bra att kunna om du behöver fixa något i och kring din bostad.

Kalmarhems Boskola!

Journummer för akuta fastighetsskador

Kontakta jouren endast vid mycket akuta ärenden. Tänk på att om felet inte är akut, det vill säga en fara för person eller fastighet, kan du själv få bekosta uppdraget.

Telefon: 0480 – 44 75 99
Telefontid: Vardagar efter att kundservice har stängt, se våra öppettider. Lördag till söndag, samt helgdag 00.00-24.00

Trygghetsjour

Upplever du att du blir störd i din bostad ska du i första hand prata med din granne. Leder det inte till någon förändring kontaktar du vår kundservice under våra öppettider, eller vår trygghetsjour Avarn enligt tiderna nedan.

Telefon: 0480 – 225 20
Telefontid: Vardagar efter att kundservice har stängt, se våra öppettider. Lördag till söndag, samt helgdag 00.00-24.00

Nyckel i tub

När vi på Kalmarhem ska utföra servicearbeten hos dig behöver vi komma in i din bostad**. Om du inte kommer vara hemma under tiden vi utför servicearbetet kan du hänga din nyckel i kedjan som är fäst i tuben och meddela oss att denna får användas för att komma in i din bostad. Vi har ingen huvudnyckel till din bostad utan kan enbart öppna tublåset som sitter intill eller i din ytterdörr och vi går aldrig in i din bostad utan ditt medgivande. För att du ska känna igen oss när vi kommer hem till dig bär vi alltid på vår Kalmarhem-legitimation. Att du känner dig trygg och säker är viktigt för oss!

Har du en iLOQ-cylinder aktiverar du serviceläget på ditt lås genom att ställa knappen ovanför vredet i läge ”ON”. Glöm inte att du efter servicebesöket ska ställa tillbaka knappen till ”OFF”.

** I de fall vi kommer hem till dig vid avtalad tid och du inte är på plats eller har missat att hänga nyckel i tuben debiteras du 300:- för utebliven närvaro, då vi inte har möjlighet att utföra den inbokade reparationen.

 

Texten uppdaterades: 18 juni, 2021