Du är nu vid innehållet

Felanmälan

Är det något som har gått sönder i din bostad? Det kan vara en läckande kran, ett fönster som är svårt att stänga eller en köksfläkt som krånglar. Du kan även felanmäla gemensamma ytor som exempelvis tvättstuga eller miljöhus. Felanmäla kan du göra dygnet runt på Mina sidor. När vi har tagit emot din anmälan hör vi av oss till dig inom 24h*.

Alla ärenden prioriteras utifrån hur viktiga de bedöms vara för ett funktionellt boende. Om vi får in många ärenden med hög prioritet kan hanteringstiden ibland bli lite längre för de ärenden med lägre prioritet.

OBS! Behöver du avboka din felanmälan, eller har du frågor kring ditt ärende? Mejla eller ring till oss! Tänk på att om du har olika saker som behöver åtgärdas, måste du skapa en felanmälan per åtgärd.

Ta mig till felanmälan!

* Om du skapar en felanmälan på en fredag eller dag innan helgdag återkommer vi till dig nästkommande vardag. 

Fixa själv!

Vi finns till för dig om något i din bostad går sönder eller inte fungerar som det ska – men vissa saker kan du snabbt fixa själv, på egen hand! Här har vi samlat 7 korta instruktionsfilmer som visar sådant som är bra att kunna om du behöver fixa något i och kring din bostad.

Kalmarhems Boskola!

Journummer för akuta fastighetsskador

Kontakta jouren endast vid mycket akuta ärenden. Tänk på att om felet inte är akut, det vill säga en fara för person eller fastighet, kan du själv få bekosta uppdraget.

Telefon: 0480 – 44 75 99
Telefontid: Vardagar efter att kundservice har stängt, se våra öppettider. Lördag till söndag, samt helgdag 00.00-24.00

Nyckel i tub/iLOQ serviceläge

När vi på Kalmarhem ska utföra servicearbeten hos dig behöver vi komma in i din bostad**. Om du inte kommer vara hemma under tiden vi utför servicearbetet kan du hänga din nyckel i kedjan som är fäst i tuben och meddela oss att denna får användas för att komma in i din bostad. Vi har ingen huvudnyckel till din bostad utan kan enbart öppna tublåset som sitter intill eller i din ytterdörr och vi går aldrig in i din bostad utan ditt medgivande. För att du ska känna igen oss när vi kommer hem till dig bär vi alltid på vår Kalmarhem-legitimation. Att du känner dig trygg och säker är viktigt för oss!

Har du en iLOQ-cylinder aktiverar du serviceläget genom att ställa knappen som sitter i dörrbladet till “ON”. Glöm inte att efter servicebesöket ställa tillbaka knappen till “OFF”.

** I de fall vi kommer hem till dig vid en avtalad tid och du inte är på plats, har missat att hänga nyckel i tuben eller inte ställt iLOQ-knappen i serviceläge debiteras du 300 kr, med anledning av att vi inte har haft möjlighet att utföra ärendet.

 

Texten uppdaterades: 11 februari, 2022