Du är nu vid innehållet

Tv, bredband & telefoni student/ungdomsbostad

I våra student- och ungdomsbostäder ingår internetanslutning med en tillkommande månadskostnad. Denna anslutning är obligatorisk och månadsavgiften läggs automatiskt på din hyra. Önskar du uppgradering eller köpa andra tjänster kontaktar du själv Telenor som är vår leverantör. Behöver du en router för Wi-Fi kan du hyra en av Telenor, eftersom det inte ingår i avgiften, eller köpa en på egen hand.  

Hur aktiverar jag mitt bredband? 

*För kv. Månstenen 5 och Telemarken gäller andra instruktioner, se längre ned

  1. Mejla ditt förnamn och efternamn, personnummer och din fullständiga adress inkl. objektnummer (är du osäker på ditt objektnummer står det i ditt bostadsavtal ex: 170-2103) till studentsupport.fastbredbandochtv@telenor.se.  
  2. Telenor skickar en tillfällig aktiveringskod som kommer att fungera i ca 2 veckor.
  3. När du har mottagit aktiveringskoden från Telenor; öppna din webbläsare och följ instruktionerna.

Ska du flytta ifrån din bostad?

Kontakta Telenor via mejladressen ovan och meddela datumet då ditt bostadsavtal slutar. Uppsägningstiden är en (1) månad. Om du behöver, kan du samtidigt fråga Telenor hur du skickar tillbaka eventuell utrustning som du hyrt.

*För dig som bor i kv. Månstenen 5 och Telemarken

Flyttar du till Kungsgårdsvägen 21-25, Perstorpsvägen 21-23 eller Gröndalsvägen 27-35 följer du instruktionerna nedan för att starta ditt bredband. Observera att ovanstående information om uppgradering av tjänster och köp av router även gäller för kv. Månstenen 5 och Telemarken. 

  1. Surfa in på telenor.se/handla/bredband (eller ring +4620-22 22 22).
  2. Skriv in din adress i rutan.
  3. Välj Gruppanslutning Bredband 100/10 för 0 kr/mån och gå vidare för att slutföra din beställning.