Som Kalmars största hyresvärd har vi ett stort ansvar för våra kunder. Merparten av oss har daglig kundkontakt, därför är det självklart viktigt för oss att de är nöjda! Genom att svara på frågor som bland annat rör vår service, våra bostäder, underhållsarbete, utomhusmiljön, trygghet och säkerhet kan du som boende påverka både din och dina grannars livsmiljö i positiv riktning. Dina åsikter om vad vi gör bra och vad vi kan förbättra är en grundläggande pusselbit i vår strävan att hela tiden bli lite bättre.
Ju fler som svarar, desto bättre underlag får vi, och för att uppmuntra fler att delta lottar vi varje kvartal ut presentkort på 500 kr. En gång om året har en lycklig vinnare dessutom chansen att få ett hyresavdrag på 6 000 kr!
30% Mycket nöjda kunder (5/5)
Kundbarometern
Med hjälp av år kundundersökning följer vi kundnöjdheten under hela året, som en egen kundbarometer. Dagligen trillar nya svar och kommentarer in och ger oss ovärderlig information om vad du och dina grannar anser om oss som hyresvärd.
* Siffran visar andelen mycket nöjda kunder (betyg 5 av 5) och uppdateras dagligen
Våra resultat 2024
Under 2024 fick vi en kundnöjdhet på 72% i helhetsbetyg, ett resultat över benchmark! Andelen som anger att de är mycket nöjda (5:or) har också ökat rejält sedan vi började med detta 2018, från 19% till 30%.
En kraftfull ökning och ett kvitto på att vi är på rätt väg med allt vi gör!
Insikter och förbättringar
Vi ser förbättringar inom flera viktiga områden:
- 73% uppger att de är trygga i bostadsområdet
- 84% är nöjda med bemötande av servicepersonal
- 78 % upplever att vi som hyresvärd informerar bra, jämfört med benchmark som ligger på 65%.
- 79 % känner sig nöjda med information vid underhållsarbete – jämfört med 77% 2023.
Tack till alla som deltar i undersökningen och hjälper oss att utvecklas!
Så här går det till
Utskicken görs löpande under hela året och skickas i första hand ut via e-post. Har du ingen e-postadress registrerad hos oss får du den i stället via post. Avsändare är Origo Group och det går att svara på tio andra språk än svenska.
Att det skickas ut under hela året innebär att du kan få den i mars medan din granne får den först i november. Spridningen gör att vi kan se hur upplevelsen av oss som hyresvärd är under hela året och gör det lättare att sätta in snabba åtgärder där det är möjligt.
I samband med in- eller utflyttning samt avslutade felanmälningar får du som boende en separat enkät med specifika frågor som rör just detta.