Till våra bilplatser* behövs ett digitalt parkeringstillstånd via appen Mobill Parkering. För att få ditt digitala parkeringstillstånd laddar du ner parkeringsappen Mobill Parkering kostnadsfritt till din mobiltelefon. I appen anger du bilens registreringsnummer som automatiskt kopplas ihop med ditt bilplatsavtal hos oss genom ditt mobilnummer.
Instruktioner för att få ditt digitala parkeringstillstånd hittar du här!
Om du får upp ett felmeddelande, vänligen hör av dig till Mobills kundservice. Kontaktuppgifter hittar du på mobill.se.
Vanliga frågor
Jag har inget mobilnummer, hur gör jag då?
Om du har ett fast telefonnummer anger du ditt registreringsnummer via mobill.se istället för i appen. Har du varken mobilnummer eller ett fast telefonnummer kontaktar du Mobills kundservice för att få hjälp.
Vad händer om jag byter mobilnummer?
Om du får ett nytt mobilnummer uppdaterar du det på Mina sidor via kalmarhem.se och kontaktar sedan Mobills kundservice.
Vad händer om jag byter bil?
Oavsett om du har köpt en ny bil eller har en tillfällig bil ska du byta registreringsnummer i appen. Alla registreringsnummer du anger i appen sparas, så du enkelt kan byta vid behov. Tänk på att du bara kan ha ett aktivt registreringsnummer för samma bilplats.
Kan jag registrera min sambos bil fast jag står på bilavtalet?
Ja, det går bra att ange registreringsnumret till din sambos bil.
Hur gör jag om jag har fler bilplatser?
Om du hyr fler än en bilplats hos oss anger du ett registreringsnummer till respektive plats.
Vad behöver jag göra om jag har sagt upp min bilplats?
När du har lämnat in din uppsägning till Kalmarhem registrerar vi det hos Mobill, så du behöver inte göra något i appen för att avsluta ditt digitala parkeringstillstånd. Slutdatum för ditt parkeringstillstånd visas automatiskt i appen.
*Gäller inte garage eller bilplatser i kvarteret Fältet.