Du är nu vid innehållet

Tv, bredband & telefoni

I våra student- och ungdomsbostäder ingår internetanslutning med en tillkommande månadskostnad. Denna anslutning är obligatorisk och månadsavgiften läggs automatiskt på din hyra. Önskar du uppgradering eller köpa andra tjänster kontaktar du själv Telenor som är vår leverantör.

Hur aktiverar jag mitt bredband?

  1. Mejla ditt förnamn och efternamn, födelsedatum och din fullständiga adress inkl. objektnummer (är du osäker på ditt objektnummer står det i ditt bostadsavtal ex: 170-2103) till studentsupport.fastbredbandochtv@telenor.se. Behöver du en router kan du hyra en av Telenor, eftersom det inte ingår i avgiften, eller köpa en på egen hand.   
  2. Telenor skickar en tillfällig aktiveringskod som kommer att fungera i ca 2 veckor.
  3. När du har mottagit aktiveringskoden från Telenor; öppna din webbläsare och följ instruktionerna.

Ska du flytta ifrån din bostad?

Kontakta Telenor via mejladressen ovan och meddela datumet då ditt bostadsavtal slutar. Uppsägningstiden är en (1) månad. Om du behöver, kan du samtidigt fråga Telenor hur du skickar tillbaka eventuell utrustning som du hyrt.

Texten uppdaterades: 12 januari, 2021