Du är nu vid innehållet

Tv, bredband & telefoni

I våra studentbostäder ingår internetanslutning med en tillkommande månadskostnad. Denna anslutning är obligatorisk och månadsavgiften läggs automatiskt på din hyra. Önskar du uppgradering eller köpa andra tjänster kontaktar du själv Telenor som är vår leverantör.

Hur aktiverar jag mitt bredband?

  1. Mejla ditt förnamn och efternamn, födelsedatum och din fullständiga adress inkl. lägenhetsnummer (är du osäker på ditt lägenhetsnummer står det i ditt bostadsavtal ex: 170-2103) till studentsupport.fastbredbandochtv@telenor.se. Behöver du en router kan du i samma mejl fråga Telenor om det.
  2. Telenor skickar en tillfällig aktiveringskod som kommer att fungera i ca 2 veckor.
  3. När du har mottagit aktiveringskoden från Telenor; öppna din webbläsare och följ instruktionerna.

Ska du flytta ifrån din studentbostad?

Kontakta Telenor på samma sätt som du gjorde när du aktiverade ditt bredband för att avsluta din unika aktivering. Uppsägningstiden är en (1) månad. Om du behöver, kan du samtidigt fråga Telenor hur du skickar tillbaka eventuell utrustning som du hyrt.