Du är nu vid innehållet

Bovärd

Är du vår nya Bovärd?

Vill du jobba med något av det käraste människor har – deras hem? Tilltalas du av ett omväxlande arbete med stort eget ansvar? Trivs du i en roll där du får användning för din händiga sida såväl som din sociala kompetens för att tillgodose våra kunders behov av god service? Då är det dig vi söker, som vill växa tillsammans med oss på Kalmarhem!

Vad innebär jobbet som Bovärd?

Vi vill att du som Bovärd arbetar kontinuerligt med dina egna kvartersområden så att kundens behov av service under boendetiden möts, samtidigt som du säkerställer helhetsintrycket i dina kvarter. Konkret innebär det att vi söker efter dig som triggas av att arbeta självständigt inom dina tilldelade kvarter.

Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande uppgifter:

  • utföra mindre/enklare reparationer
  • administrera inköp av tjänster och material
  • samordna olika frågor och behov som uppstår när du möter våra kunder i vardagen
  • vara ett stöd till projektledare vid större underhållsinsatser genom enklare underhållsåtgärder samt med löpande kunddialog
  • följa upp kostnadsbudget för dina kvarter
  • utföra lagstadgade kontroller
  • arbeta aktivt för att öka kundförtroendet i dina egna kvarter med hjälp av Kalmarhems kundbarometer

Vem är du?

För att trivas i rollen som Bovärd tror vi att du sprider en positiv stämning bland såväl kollegor som kunder och leverantörer. Du hjälper gärna till där det behövs och känner dig trygg i kommunikationen med nya och gamla kontakter. Din strukturerade sida hjälper dig att planera dig egen tid och du säkerställer god service genom att alltid återkoppla i tid. För att snabbt komma in i rollen tänker vi oss att du har följande erfarenheter och kvalifikationer:

  • gymnasieutbildning
  • erfarenhet av fastighetsbranschen och att utföra mindre reparationer
  • god kommunikativ förmåga
  • förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter med bibehållen effektivitet och kvalitet i det du levererar
  • erfarenhet av administrativt arbete och vana av att arbeta i Microsoft Office
  • ett bra språk i tal och skrift – gärna även på engelska
  • en förkärlek för system och teknik som kommer ge dig en hög framkomlighet i ditt arbete som Bovärd
  • B-körkort

Mer om Kalmarhem

Tillsammans är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi tror på gemenskap, variation och utveckling i vårt dagliga arbete och nu står vi inför en spännande framtid. Vi har flera uppstartade och kommande byggprojekt vilket i sin tur genererar nya bostäder där människor så småningom kommer att bosätta sig. För att kunna möta våra befintliga och nya behov söker vi dig som vill växa tillsammans med oss.

I 70 år har Kalmarhem utvecklat, förvaltat och förmedlat bostäder till invånare i Kalmar kommun.

I våra bostadsområden har vi allt från nyproduktion till fastigheter byggda på 1700-talet. Utöver vanliga lägenheter erbjuder vi trygghets-, student- och ungdomsboende. Totalt har vi ca 5000 lägenheter, varav 1000 studentlägenheter och 28 000 kvm lokaler, vilket gör oss till den största hyresvärden i Kalmar kommun. Vi är ett bostadsbolag vars verksamhet kännetecknas av trygghet, långsiktighet och en hög servicenivå. Vi ska erbjuda människor likvärdiga möjligheter att leva i bra bostäder till rimliga kostnader, oavsett inkomst och social situation. Här kan du läsa mer oss (länk)

Hur du ansöker

Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan till jobb@kalmarhem.se. Sista ansökningsdag är 2020-07-12. När du skickar in din ansökan ger du samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter enligt Kalmar kommunkoncerns integritetspolicy.

Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ola Eliasson, arbetsledare för Boservice, på 0480 – 44 75 83 eller ola.eliasson@kalmarhem.se. Vill du veta mer om Kalmarhem och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-generalist Adam Andersson på telefon 0480 – 44 75 88 eller adam.andersson@kalmarhem.se.

Välkommen med din ansökan!