Du är nu vid innehållet

Kundbarometern

För att vi ska kunna stå trygga, stolta och attraktiva inför framtidens utmaningar är kundens åsikter kring vad vi gör bra och vad vi kan förbättra en grundläggande del. Tillsammans kan vi utvecklas och nå nya höjder, det är något vi är övertygade om.

25% Mycket nöjda kunder (5/5)

 

 

Med hjälp av vår kundbarometer mäter vi kundnöjdheten under hela året. Dagligen trillar nya svar och kommentarer in och ger oss ovärderlig information om vad du och dina grannar anser om oss som hyresvärd.
* Siffran visar andelen mycket nöjda kunder (betyg 5 av 5) och uppdateras dagligen

 

 

Vi ser att det är flera punkter där ni tycker att vi gör ett bra jobb, men vi har också ett par områden där vi har en del att förbättra. Här listar vi exempel på åtgärder – stora som små – som underlaget har bidragit till under 2020.

Axplock av åtgärder – stora som små –  under 2020

  • Ökad kundinformation genom digitala nyhetsbrev
  • Ökad tillgänglighet för att få hjälp av kundservice genom ökade öppettider och chattfunktion på kalmarhem.se
  • Nya bovärdsenheter med ”egna” fastigheter för att komma närmre kund
  • Högre kvalitet av lägenhetsbesiktningar och kvalitetskontroller genom ny besiktningsgrupp
  • Tryggare bostadsområden genom att internutbilda medarbetare i trygghetsfrågor
  • Tryggare bostadsområden genom att förbättra skalskydd och öka tillsynen i flera kvarter
  • Ökad trivsel i flera av våra bostadsområden genom att rensa bland gamla cyklar. Vissa kvarter har även önskat och fått fler cykelställ.
  • Ökad trivsel i bostadsområden genom att nya bänkar placerats ut och grillplatser rustats upp

Vill du veta mer om åtgärderna går det att läsa om flera av dem i kundtidningen Hem till dig.

 

Texten uppdaterades: 16 mars, 2021