Du är nu vid innehållet

Kundvärd med lokalansvar

Vi erbjuder just nu en spännande möjlighet att få jobba i en bred och varierande roll hos Kalmarhem. Låter det som en intressant utmaning att få jobba 50% med lokalansvar och 50% som kundvärd? Då är det dig vi söker!

Tillsammans är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Tillsammans drivs vi av vår vision om att vår verksamhet och våra hyresgästers livsmiljö ska vara hållbar, byggas med nytänkande och ge stolthet. Tillsammans skapar vi hem för alla.

Arbetsuppgifter

Som lokalansvarig kommer du att arbeta med att kartlägga, analysera och kontinuerligt följa upp avtal, uthyrning och omförhandla dessa. Din vardag kommer bestå av arbete med förhandlingar, uppföljningar och ekonomi. I tjänsten ingår analyser och bedömningar samt att utföra administrativa rutiner av relevans för att skapa och upprätthålla ett helhetsperspektiv för samtliga av Kalmarhems befintliga och kommande kunder och lägga strategier för ett effektivt arbete.

Som kundvärd arbetar du såväl administrativt som socialt. Du kommer att arbeta med hela uthyrningsprocessen- från att upprätta bostadsavtal och lämna över nycklar till att ta emot felanmälan, uppsägningar, bostadsbyten och allt där emellan. Din vardag kommer att bestå av att kommunicera i olika kanaler med både nuvarande- samt potentiella kunder. Det kan innebära konkreta arbetsuppgifter som att svara på inkommande mejl, chatt, telefonsamtal samt möta våra kunder i vår bobutik. Som kundvärd har du en varierande och innehållsrik arbetsdag där du kommunicerar med kunder och andra intressenter för att möta deras behov och ge information om vår service.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har kunskap om hyresavtal, löpande förvaltningsfrågor och hyresförhandlingar. Du kommer i båda dina roller möta kunder från hela vårt bostadsbestånd vilket ställer krav på att du är lyhörd, empatisk och att du kan kommunicera väl i såväl tal som skrift. Eftersom du kommer arbeta 50/50 med tjänsterna kommer det sätta krav på att du kan upprätthålla effektiviteten och struktur när du växlar mellan olika arbetsuppgifter.

Tjänsten är ett vikariat på ett år. Heltid under kontorstid

Kontakt

Sista ansökningsdag är 2021-05-07. Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan till jobb@kalmarhem.se. När du skickar in din ansökan ger du samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter enligt Kalmar Kommunkoncerns integritetspolicy.

Är du nyfiken och har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-ansvarig Emmie Svensson på telefon 0480-44 75 29 eller emmie.svensson@kalmarhem.se

Om oss
Här kan du läsa mer om oss!

Välkommen med din ansökan!

 

 

 

Texten uppdaterades: 19 april, 2021