Kalmarhemstudent Kalmarhem

Teamledare för kundservice

Som teamledare på Kalmarhems kundservice kommer merparten av ditt arbete att bestå av traditionellt kundservicearbete men du kommer även ha en arbetsledande funktion där du leder och fördelar det operativa arbetet i vardagen. 

Jobbet
Jobbet består som sagt av två huvudsakliga delar – traditionellt kundservicearbete (jobb som KUNDVÄRD) och en arbetsledande del (jobb som TEAMLEDARE).

Huvudsakliga delar i kundservicearbetet 

  • Kundkommunikation via telefon, mail och besök.
  • Hantering av felanmälningar.
  • Uthyrningsprocessen. Du kommer att jobba med något av det käraste människor har - deras hem. Du hyr ut bolagets lägenheter, lokaler etcetera till samtliga målgrupper. Du tar hand om hela processen - från att publicera hyresobjekt på webben till att skriva hyreskontrakt och lämna över nycklar. Och allt däremellan.
  • Administration
  • Jobbet innehåller ett viktigt mått av "vardaglig marknadsföring och varumärkesbyggande" eftersom kontakten mellan våra potentiella/befintliga kunder och företaget till stor del sker här. Ett och annat kundevent utgår även härifrån.

Huvudsakliga delar i teamledararbetet:

  • Veckomöten med medarbetare.
  • Daglig styrning och prioritering. Kvalité i realtid.
  • Uppföljning av avdelningens mål samt coacha, stödja och utbilda gruppen att nå dessa, kort- och långsiktigt.
  • Upprätthålla eller förbättra individers kompetens, förmedla nya arbetsätt inom gruppen och gemensamt sträva åt samma mål

Förutsättningarna

  • För att bli framgångsrik i jobbet behöver du kunna och vilja arbeta med en bredd av arbetsuppgifter - små, stora, roliga, tråkiga, svåra, lätta osv. 
  • Du kommer vara hjälpt av en god förmåga att kommunicera med olika människor på olika sätt utifrån deras behov just då.
  • Det kommer finnas hjälp och stöd i din omgivning men du förväntas komma upp på banan relativt snart - så är du lättlärd kommer det bli enklare för dig. 
  • Tjänsten ställer krav på förmågan att växla mellan olika arbetsuppgifter med bibehållen effektivitet och kvalitet i det du levererar
  • Det kommer finnas manualer och andra verktyg för hur du ska gå tillväga men ibland måste du vara den som "skriver manualen", "implementerar systemet" etc.
  • Du är hjälpt av att tycka om att påbörja saker och ting - men också genomföra, avsluta och följa upp - inom ramen för din befattning.
  • Mycket kommer vara sig likt - men också väldigt lite eftersom avdelningen hela tiden måste förändra sitt sätt att arbeta för att möta sina kunders, ägares och samhällets behov.
  • Ett bra språk i tal och skrift - gärna även på engelska - och en förkärlek för system och teknik kommer ge dig en än högre framkomlighet i ditt arbete på Kalmarhems kundservice.
  • Vi ser en fördel om du kan hyreslagen då vi jobbar med avtalsfrågor.

Du som landar jobbet
När vi tillsätter tjänsten kommer vi att göra urval utifrån vilken kandidat vi tror har störst förmåga att under de angivna förutsättningarna ovan...


1) ... med trygghet, grundglädje och systematik...

2) ... leverera inom ramen för befattningen...

3) ... så att Kundservice som avdelning utvecklas och förändras...

4) ... i linje med de mål Kalmarhems ledning satt upp och det syfte Kundservice är tänkt att fylla (svarsgrader, beläggningsgrader, studentgarantin...vi kan berätta mer om/när vi ses).

I potten ligger en kvalificerad kundservicetjänst på heltid som ersätts med månadslön och i övrigt villkor enligt kollektivavtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Du kommer jobba på en avdelning tillsammans med ett gäng kundvärdar och en marknadschef som heter Mia. Du kommer jobba med något viktigt!

Ansökan
Eftersom vi gör ett löpande urval rekommenderar vi att du skickar in din ansökan omgående, dock senast den 28 maj. Bifoga CV och personligt brev till jobb@kalmarhem.se.

Kontakt
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Maria Kindberg-Johansson på 0703-44 75 23.

 

Kalmarhem AB är ett kommunägt bostadsbolag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder i Kalmar kommun. Totalt har vi ca 4 700 lägenheter varav ca 1 000 är studentlägenheter. Bolaget omsätter ca 300 Mkr och vi är ca 50 medarbetare på Kalmarhem. Kalmarhem är en central aktör i kommunens utveckling och ska leverera 75 nya lägenheter per år. Vi ska erbjuda människor som bor i eller vill flytta till Kalmar goda bostäder i bra miljöer och till rimliga kostnader. Kalmarhem har ett särskilt ansvar för att ordna bostäder till studerande, liksom andra grupper med särskilda behov